A jelenleg érvényben lévő rendelkezések szerint előadásaink védettségi igazolvány nélkül is látogathatók.

PNSZ logó

táncmese Antoine de Saint-Exupéry regénye nyomán

A kis herceg

Kamaraszínház

Kis herceg Matola Dávid
Kis herceg Keresztes Patrik
Pilóta Harka Máté
Udvartartás Bálint Adél
Udvartartás Hoffman Virág Zoé
Udvartartás Madonia Florence
Udvartartás Szabó Márton
Udvartartás Téglás Bánk
Udvartartás Tuboly Szilárd
Iszákos Nagy Írisz
Vendég a kocsmában Bálint Adél
Vendég a kocsmában Hoffman Virág Zoé
Vendég a kocsmában Madonia Florence
Vendég a kocsmában Ujvári Katalin
Üzletember Molnár Zsolt
Üzlettárs Szabó Márton
Üzlettárs Téglás Bánk
Üzlettárs Tuboly Szilárd
Geográfus Szabó Márton
Zeneszerző:
Beck Zoli (30Y)
Zeneszerző:
Sárközy Zoltán Papa (30Y)
Rendező-koreográfus:
Vincze Balázs

Bemutató: 2016.01.29.


Beck Zoli és Sárközy Papa, a 30Y zenekar ikonjainak első mesebalettje Vincze Balázs koreográfiájában.

Az 55 éves Pécsi Balett ősbemutatója.
Az előadást 6 éves kortól ajánljuk.
 
„a kis herceg figurájában az az izgalmas, hogy miközben nem ártatlan, mégis tiszta - abban az értelemben legalább, hogy képes hinni a szeretetben. ő a franciák dömdödömje. a mi történetünkben a felnőttek világa legyőzhető. meglehet, hogy naivabbak vagyunk mi magunk, mint a kis herceg." beckzoli (30y)
 
A mese mindenki számára fontos tanító-élmény. A főhős küzdelmeinek bemutatása minta életünk nehézségeinek felvállalására és legyőzésére. A segítő emberi magatartás is szükséges idol a gyermekek számára. Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg című regénye adta az ötletet egy pozitív, győztes átiratra, melyben a főhős megmenti a Földet a gonosztól, annak romboló hatalmától, a helytelen emberi magatartástól. 
A mese olyan történet, melyben mindenért meg kell küzdeni, semmi sem magától szép és jó. Semmi sem magától működik rendben. A mesehősnek azért kell bejárnia egy rögös utat, hogy széppé, jóvátegyen maga körül mindent, ami csúnya, rossz vagy igazságtalan. A mese önmagunk képességeit próbára téve a határtalan lehetőségek birodalmába vezet minket. 
Ez a mese az életre tanít mindannyiunkat. Olyan igazságokat hordoz, melyek a mai világunkból egyre jobban hiányoznak.

„Hogyan is lehetne megragadni egy olyan történetet, amelynek jóformán minden mondata aforizmává vált? Aminek számtalan feldolgozása volt az elmúlt évtizedekben - filmben, színházban, dalban? A kis herceg rajzolt alakja pedig úgy égett bele a nyugati ember kollektív tudatába, akár Milne Micimackója. Azt hiszem, a Pécsi Balett előadása azért izgalmas és szerethető előadás, mert nem görcsöl azon, hogy mást mondjon: a szeretetről és a magányról beszél, a bátorságról és a félelemről. De mindenekelőtt a szeretetről. Nem dagályosan, nem ostoba pátosszal, hanem magától értetődően, egyenesen és naivan. A darab rendezőjének és dramaturgjának, Vincze Balázsnak és Uhrik Dórának a kis hercege éppen ezért a miénk is. Azt hiszem, ezért szerettünk együtt dolgozni a táncjátékon, és várom - sokkal inkább nézőként mintsem alkotóként - a bemutatót.” – Beck Zoltán (30Y)
 
 

 
Az előadás létrehozását az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatta.
 
 
Dramaturg:
Uhrik Dóra
Díszlettervező:
Horgas Péter
Jelmeztervező:
Rományi Nóra
A koreográfus asszisztense:
Molnár Zsolt