A jelenleg érvényben lévő rendelkezések szerint előadásaink védettségi igazolvány nélkül is látogathatók.

PNSZ logó

opera két felvonásban, magyar nyelven
Giacomo Puccini

Bohémélet

Nagyszínház

Rendező:
Bozsik Yvette
Közreműködik a Pannon Filharmonikusok, valamint a Pécsi Nemzeti Színház Énekkara és Tánckara

Bemutató: 2022. január 15., szombat | 19.00 óra

Következő előadások:

2022. 01. 15. 19:00
Premier bérlet (Nagyszínház)

Szinopszist írni a Bohéméletről? Hálátlan feladat, hiszen ki ne ismerné a négy bohém történetét, az egymásba karoló szerelmeket, a szép és boldog idők, szomorú tragédiába forduló ívét?  Puccini zseni volt. Minden dallama és harmóniája tökéletesen festi a négy pénztelen, szegény bohém jellemét, a történet perceinek izgalmát, Mimi és Musetta születő és alakuló mély, őszinte, szeretetteljes, és önzetlen kapcsolatát. A négy bohém – Rodolf a költő, Macello a festőművész, Colline a filozófus és Schaunard a zenész - fergetegesen vidám jelenetébe toppan be Mimi, éppen amikor a költő azon kesereg, hogy nem érzi homlokán a múzsa csókját. Ettől a pillanattól, - amikor Mimi véletlenül (?) elejti a szobájának kulcsát és Rodolf szintén véletlenül (?) megfogja Mimi kezét, megállíthatatlanul gördül a cselekmény a boldogság és a tragédia felé. A szinopszis műfaja nem enged hosszú lére eresztett elemzéseket, magyarázatokat. Ha valaki alaposabban elmélyed a zenében, szövegben, tartalomban, bizony sok zárójelbe tett kérdőjellel találkozhat. Mimi miért mondja Rodolfnak kapcsolatuk ötödik percében, hogy: „élek csöndes magányban”? Tehetséges- e a négy bohém, hiszen nyomorognak és közülük csak Schaunard aki pénzt kap azért, hogy egy papagájt a zongorázásával örök szendergésbe küldjön, és Macello, hogy egy kocsma falát kipingálja? Hol van Rodolf tehetsége? Milyen ember Rodolf, aki amikor megtudja, hogy Mimi halálos beteg, azon kesereg, hogy nincs fára pénze, és elválik a szerelmétől (?) inkább? Miért nem hozza le a csillagos eget, hogy szerelmét megmentse? Válásuk után Mimi miért fogadja el egy gazdag úr támogatását? Meghalni miért megy vissza a négy Bohém hideg manzárdszobájába? Ha ezt a „mindenki által jól ismert” operát még jobban szeretnék megismeri, ne mulasszák el a Pécsi Nemzeti Színház egyetlen Bohémélet előadását sem.

(Gulyás Dénes, operaigazgató)